Betaling & levering

Bestellen: 
Ben je klaar met winkelen? Bekijk dan je winkelwagen of alles klopt en klik rechts onderin op de knop ‘bestellen’. Om de bestelling te voltooien, dienen er een aantal velden met een * gemarkeerd verplicht te worden ingevuld. Vervolgens doorloop je de stappen om je bestelling af te ronden. Je dient ook de algemene voorwaarden aan te vinken om verder te kunnen.

 

Betalen: 
Wij accepteren verschillende betaalmethoden in de webshop:

  • Ideal
  • Mistercash
  • Paypal
  • Credit card
  • Klarna (achteraf betalen)
  • Banccontact
  • Sofort
  • Bank overschrijving.

Na het afronden van uw bestelling wordt je via een koppeling, direct doorgeleid naar je eigen bank om de betaling af te ronden. Je ontvangt daarna automatisch een bevestiging van uw bestelling per email.

 

Bankoverschrijving: 
Na het afronden van je bestelling ontvang je automatisch een bevestiging van je bestelling per email. In deze email treft je het bankrekening nummer aan, waar u de betaling naar dient over te maken. Vergeet niet het betalingskenmerk in te vullen bij het overmaken. Zonder dit kenmerk kan het langer duren voordat de betaling geverifieerd kan worden. 

Betaling dient uiterlijk binnen 7 (werk)dagen na plaatsing van de bestelling te zijn ontvangen. Hierna wordt je order automatisch geannuleerd.

Houdt er rekening mee dat het een aantal werkdagen kan duren voordat wij de betaling ontvangen op onze rekening. De order wordt in behandeling genomen zodra de bestelling daadwerkelijk verwerkt is. 

Levering: 
Bestellingen worden uitsluitend verzonden via PostNL brievenbus- of pakketpost. Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling op werkdagen (van ma t/m vrij en m.u.v. zon- en feestdagen) binnen 3 tot 5 werkdagen verzonden. Wij hanteren zover mogelijk onze verzendregel: op werkdagen voor 16:00 uur besteld, dezelfde dag nog verzonden. Besteld u in het weekend (zaterdag en zondag), dan wordt de bestelling de eerst volgende werkdag verzonden. 

Indien er weer flinke vertragingen zijn bij PostNL, zullen wij voor dat moment ook gebruiken maken van andere verzenders zoals DHL. 

De levertijd is geheel afhankelijk van PostNL. Gelieve rekening te houden dat de levertijden wat langer kunnen zijn rondom conventies en beurzen. Op deze dagen hebben wij namelijk geen mogelijkheid tot het verzenden van bestellingen of het verwerken van bestellingen. 

Verzendkosten binnen Nederland: 
Wij hanteren binnen Nederland 2 tarieven. 

Brievenbuspost: €2,95
Pakketpost: €4,95

Bestel je boven de €50? Dan wordt je bestelling, binnen Nederland, gratis verzonden.
 
Verzendkosten binnen de EU (Eurozone 1):

Pakketpost: vanaf €11,00 (boven de 2kg: €13,00)
Gratis verzending binnen de EU vanaf €75

Verzendkosten binnen de EU (Eurozone 2): 
Pakketpost: vanaf €18,50 (boven de 2kg: €25,00)

Verzendkosten rest van de wereld (Eurozone 3): 
Pakketpost: vanaf €24,30 (boven de 2kg: €46,80)

Wil je weten in welke verzendzone je land valt? Check dan even het lijstje hieronder:

Eurozone 1: 
België, Denemarken (excl. Faeröer Eilanden en Groenland), Duitsland, Frankrijk (incl. Corsica en Monaco), Italië (excl. San Marino en Vaticaanstad, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje (incl. Balearen, excl. Canarische Eilanden), Zweden. 

Eurozone 2: 
Albanië, Andorra, Belarus, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Polen, Roemenië, Portugal (incl. Azoren en Madeira), San Marino, Servië, Slovakije, Slovenië, Turkije, Vaticaanstad, Zwitserland

Eurozone 3: 
Elk ander land wat niet genoemd is in bovenstaande zones. 

UK verzending: 
Door de Brexit zijn er een aantal dingen veranderd op het gebied van verzending naar Groot Brittannië. De klant is ten allen tijden zelf verantwoordelijk voor bijkomende kosten zoals invoerkosten. Deze kosten worden niet door ons voldaan. Houdt daarbij rekening dat er extra vertragingen kunnen zijn in de levering van bestellingen. Via de tracking kan je de bestelling precies volgen. Wij zijn geen enkel moment verantwoordelijk voor vertragingen door de douane, vertragingen door de verzendservice zelf of door toe doen van bijvoorbeeld natuurrampen.

Kosten voor verzending buiten de EU: 
Wij zijn bekend met de hoge verzendkosten buiten de EU. Helaas hebben wij geen invloed op deze kosten en gebruiken wij de standaarden die we via PostNL krijgen. Wij hebben niet de mogelijkheid voor de verzendkosten buiten de EU te verlagen of te veranderen. Houdt hier rekening mee met bestellen. 


Levertijd:
Wij verzenden enkel via PostNL. Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele vertragingen in de bezorging. Feestdagen kunnen zorgen voor vertraging in levertijd. Als wij aanwezig zijn op conventies, kan dit ook zorgen voor vertraging in de levertijd. Op deze dagen hebben wij geen mogelijkheid tot verzending. De klant is zelf ten allen tijden verantwoordelijk voor eventuele bijkomende kosten zoals invoerkosten. 

Het kan momenteel langer duren voor de bestelling wordt geleverd. Dit doordat er momenteel een grote druk op PostNL ligt met het verzenden van alle orders. 

- PostNL brievenbuspost binnen Nederland: ongeveer 1-2 werkdagen
- PostNL pakketpost binnen Nederland: ongeveer 1-2 werkdagen
- Pakketpost naar EUR1 zone: ongeveer 3 tot 4 werkdagen.
Pakketpost naar EUR2 zone: ongeveer 1 tot 2 weken.
- Pakketpost naar EUR3 zone: ongeveer 3 tot 4 weken.

Plaats en betaal je de bestelling op werkdagen voor 16:00 uur, dan wordt je bestelling nog dezelfde werkdag door ons verzonden (tenzij anders aangegeven: bijvoorbeeld in geval van een conventie of niet op voorraad.) Zon- en feestdagen zijn géén werkdagen. Wij verzenden de bestelling dan de eerst volgende werkdag. 

Pre-orders worden pas verzonden op het moment dat ze vanuit Japan bij ons geleverd zijn. Eerder is niet mogelijk. Voor een indicatie van de leverdatum, kunt u bij het des betreffende product kijken. Momenteel ondervinden wij vertraging in de levering van een aantal orders uit Japan door de COVID-19 pandemie. Zodra wij meer weten over de juiste release datum, zullen wij dit ook meteen aanpassen bij het desbetreffende product. 

Ophalen op een conventie: 
Je kan je bestelling ook ophalen op conventies. Bestellingen zijn alleen op te halen als ze vooraf volledig betaald zijn. Indien de bestelling niet volledig is betaald, dan gaat de bestelling ook niet mee naar de conventie. In het winkelwagentje kies je voor de optie "Pick up @  .............". Wij zorgen dan dat je de bestelling kan afhalen op de betreffende conventie.  Zorg dat je dan je bestelnummer en naam bij de hand hebt ter controle. 


Let op!
De klant is zelf ten allen tijden verantwoordelijk voor het kiezen van de juiste verzendmethode. Indien er door foutieve adresgegevens, geen levering kan plaats vinden, dienen erop nieuw verzendkosten te worden betaald voor een nieuwe afleverpoging.